پوشش خبرهای حوزه استحفاظی و موضوعات مرتبط شهرستان فرديس

   آقاي نوري مديرعامل سازمان قطارشهري كرج وحومه درباره پيشينه احداث قطارشهري كرج گفت : " در سال 81 مطالعات ريلي كرج بدون بهره گيري از خارجي ها و استخراج شرح خدمات توسط اساتيد امور ترافيكي كشور در حمل و نقل ريلي تدوين و مصوب گرديد .‌ شركت هاي " انديشكار "  ، "طرح هفتم " ، " ريل بندر " ، " عصر"  و " پژوهش " مطالعات را انجام دادند . در مطالعات مشخص شد كه كرج به هفت خط قطارشهري به طول حدود 72 كيلومتر نياز دارد كه اين خطوط بايد به حومه و شهرهاي همجوار نيز توسعه يابند . "

     وي افزود " بعد از انجام مطالعات ،مصوبات شوراي ترافيك استان و مصوبات كميته شوراي عالي ترافيك اخذ گرديد و خط 26 كيلومتري در شوراي عالي ترافيك مصوب شد . اين خط از سه راه انديشه شروع مي شود و تا كمالشهر ادامه مي‌يابد. با گذشت از جاده ملارد بلوار شهيد چمران – كمربندي كرج و محور شهيد بهشتي مسيري كه بسيار پر مسافر است و ستون فقرات كرج محسوب مي شود مناطق جنوبي و غربي رانيز زير پوشش ريلي قرار خواهد داد . "

     وي ادامه داد : شركت ساختماني " سابير" در مناقصه اي اين پروژه را به صورت طرح و ساخت و تأمين اعتبار برنده شده است و در اسفندماه سال گذشته شوراي اقتصاد مبلغ  692 ميليون دلاري اعتبارارزي جهت پروژه را مصوب نمود . منتهي شركت سابير هنوز موفق به معرفي اعتبار دهنده ارزي نشده است . عمليات با ماشين آلات موجود راهسازي كشور در سال گذشته آغاز گرديده است و حدود  2/4 كيلو متر حفاري و تحكيم در قسمت غربي اين خط از حدود ميدان سپاه تا ميدان دانشگاه تربيت‌معلم ( مشكل ترين قسمت خط ) انجام گرديده است . 

    آقاي نوري ادامه داد " مترو بايد به صورت شبكه كار كند وبه صورت شبكه احداث شود ما به دليل مشكلات مالي مجبوريم مترو را به صورت خط به خط راه اندازي كنيم . از معايب كار ما اين است كه راه اندازي خط به خط بدليل مشكلات مالي باعث مي شود بهره برداري مسافرين مشكل شود و ضرورت ايجاد پارك‌سوارها و ترمينال‌هاي جاده اي در شهرهم براي جابجايي مسافرين از ايستگاه به مقصد و بالعكس با مشكلات مواجه است و يا قطارها بيش از حد معمول مسافرگيري نمايد ."

وي درتوضيح نحوه فعاليت قطارهاي شهري كرج افزود:" در خط 2 قطارشهري كرج پيش بيني حركت قطارهاي 4 واگنه و قابل افزايش به 8 واگن را نموده است ، يعني مي توان گفت خط را هم براي متروي سبك و قابل توسعه به متروي سنگين احداث خواهيم كرد . "

     وي افزود :" هيچ ضرورتي ندارد تمام خطوط زيرزمين باشد مثلاً خطي كه ما از زيرزمين كشيده ايم از معابر شلوغ شهر عبور مي كرد و ثانياً در منطقه اي است كه براي پناهگاه مناسب است چون كرج زلزله خيز نيز هست بنابر اين مي توان ازسيستم هاي چند گانه استفاده كرد . به عنوان مثال بعضي از خطوط سريع السير در روي زمين طراحي گرديده است . خط دوم ما عمدتاً خط زيرزميني است . اما ما پيش بيني خطوطي كرده ايم كه مي تواند بصورت روزميني و هوايي انجام شود و پيشنهادات آن را براي مقامات مسؤول و شوراهاي مربوطه فرستاده ايم .شهري موفق است كه تلفيقي از خطوط ريلي و جاده‌اي را در خود داشته باشد . عمرتونل بتوني ما بسيار زياد است و قطارها هم بين 30 تا 35 سال عمر مفيد دارند . به همين دليل بايد پيش بيني دقيق داشته باشيم تا بتوانيم در سالهاي آتي از سيستم‌ها، بهره‌برداري مناسب نماييم ضمن اينكه مترو هميشه نياز به توسعه دارد .

براي ديدن نقشه اينجا را كليك نماييد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه پانزدهم آبان 1387ساعت 9:35  توسط محمدی   | 

در چند ماه گذشته، خبرهايي در مورد همسو نبودن برخي فعاليت‌هاي نيروگاه‌هاي فرديس با مسائل زيست‌محيطي منتشر شده و شهردار محترم فرديس نيز بحث آلودگي‌هاي زيست‌محيطي نيروگاه را تنها گوشه‌اي از آن به شمار مي آورد و ادامه ميدهد دود حاصل از اين نيروگاه از آلاينده‌هاي بزرگ هواي فرديس است. غلظت پساب نيروگاه كه به زمين‌هاي اطراف سرريز مي‌شود حتي رنگ خاك اين محدوده‌ها را نيز تغيير داده و علاوه بر اينها متوليان اين نيروگاه به اخطار رسمي سازمان بازيافت در مورد مشكلات زيست‌محيطي ناشي از فعاليت آن هيچ توجهي نشان نمي‌دهند.

با توجه به نقل اين مطالب ؛ اين حقير روز دوشنبه صبح هنگام كه قصد عزيمت به محل كار را داشتم دود عظيم و سياهي را كه از نيروگاه بلند شده (براي ديدن تصاويراينجا را كليك نماييد)و مسير آن نيز همانطور كه ملاحظه ميفرماييد به سمت شهر بود را ديدم و تازه به هشدارهاي شهردار محترم فرديس پي بردم .

از همين رو از مسئولان دست اندر كار مسائل زيست محيطي و نيز امام جمعه محترم فرديس استدعا دارم از كنار اين موضوع به راحتي نگذشته و با جديت مسئله را دنبال و گزارش آنرا به مردم زحمتكش و پرتلاش منطقه منعكس نمايند .

+ نوشته شده در  سه شنبه چهاردهم آبان 1387ساعت 9:40  توسط محمدی   | 

در پي درج گزارش عدم رسيدگي اداره برق منطقه فرديس به وضعيت خاموشي سه ماهه چهار فلكه و قسمتي از بلواراصلي آن و با توجه به پيگيري هاي بعمل آمده ، با يك اقدام ضربتي توسط مدير محترم منطقه برق جنوب کرج  جناب آقاي مهندس فرهمند مجددا روشنايي به اين معابر برگشته كه لازم است از اين حسن تدبير ايشان تشكر و قدرداني نمايم .

دستور ايشان در تعويض لامپهاي معيوب و تعيين تكليف وضعيت روشنايي ميادين و نيز سركشي روزانه از معابر تحت پوشش بمنظور پيشگيري از تكرار اينگونه موارد مزيد امتنان خواهد بود.

براي ديدن تصاوير اينجا را كليك نماييد .

+ نوشته شده در  سه شنبه چهاردهم آبان 1387ساعت 9:6  توسط محمدی   | 

مدير منطقه برق جنوب کرج گفت: 15 ميليارد ريال براي اجراي طرحهاي توسعه شبکه برق اين منطقه طي شش ماه گذشته هزينه شده است.

فرود فرهمند افزود: اين طرح ها با هدف بهينه سازي شبکه، تامين برق مورد نياز مشترکان و رفع ضعف ولتاژهاي احتمالي اجرا شده است.
وي ، اجراي 26 کيلومتر خط فشار متوسط ، 43 کيلومتر خطوط فشار ضعيف و نصب 90 دستگاه پست هوايي و 450 دستگاه چراغ لاک پشتي را از جمله اين طرحها برشمرد.
فرهمند خاطرنشان کرد: براي جلوگيري از سرقت کابلهاي برق در همين مدت 30 کيلومتر از شبکه برق رساني اين منطقه به کابل خود نگه دار تجهيز شده است .
مدير منطقه برق جنوب کرج گفت: احداث خروجيهاي پست 63 کيلووات شهرک ناز فرديس براي تعديل بار شبکه از ديگر طرح هاي اجرايي در شش ماه نخست ساري جاري است .
فرهمند واگذاري چهار هزار و 800 دستگاه کنتور جديد به مشترکان را نيز از ديگر فعاليتهاي برق جنوب کرج در اين مدت ذکر کرد.
منطقه برق جنوب کرج 164 هزار و 500 مشترک را در مناطق فرديس و شهرهاي مشکين دشت ، ماهدشت ، محمدشهر و اشتهارد کرج تحت پوشش دارد.

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

+ نوشته شده در  سه شنبه چهاردهم آبان 1387ساعت 8:56  توسط محمدی   | 

فرديس شبيه هيچ جاي ديگري نيست! همان‌طور كه حوزه نفوذ كرج با كلانشهر تهران درهم آميخته است.

 حوزه نفوذ فرديس هم با ملارد، شهريار، انديشه، مشكين‌دشت، محمدشهر و گرمدره تعريف مي‌شود. بنابراين فرديس حوزه‌اي قوي است اما شرايط استاندارد و مثبت حاصل از اختلاط حوزه‌ها در آن ديده نمي‌شود. فرديس نه بافت طبيعي دارد و نه بافت باستاني. هويت اين شهر، مردم هستند و بس. بنابراين قرار گرفتن در چند كيلومتري پايتخت پيامدي جز سرريز جمعيت به اين محدوده نداشته است.

نكته‌اي كه در اين ميان حائز اهميت است نمود «مشكلات متعدد» شهر فرديس در حوزه‌هاي مختلف است. از جمله معضلات ملموس منطقه مي‌توان به كمبود راه‌هاي  قابل دسترسي شهر اشاره كرد؛ يعني براي اتصال شهر به كرج تنها جاده ملارد كارآمد است. ورودي‌هاي شهر هم هويت ندارند؛ يعني شما از هرطرف كه به فرديس وارد مي‌شويد تغييري احساس نمي‌كنيد و فرديس به شكل يك محدوده جديد و جداي از محدوده قبلي به چشم مي‌آيد.  در اين شهر مكاني به عنوان مركز شهر با كاربري تفريحي، فروشگاهي و خدماتي وجود ندارد و گسترش غيرمنطقي و افقي شهر با تبعيت نكردن از الگوهاي معماري سيماي شهر را مخدوش كرده است.

از سوي ديگر در تعريف «شهر» به محدوده‌هايي با جمعيت بالاي 8هزار نفر اشاره شده است كه به اين ترتيب هر كدام از شهرك‌هاي اقماري فرديس به طور مجزا در اين تعريف مي‌گنجد، اما كمبود فضاي آموزشي، خدماتي، فرهنگي و حتي فضاي سبز تمام ساختارها را به هم ريخته است. يكي ديگر از مشكلات مردم فرديس ناشي از معضل آب‌هاي سطحي است. در حالي كه آب‌هاي سطحي در همه جا سودمندند و مزيت محسوب مي‌شوند.

آب‌هاي سطحي فرديس كه از شيب مخروط افكنه كرج به اين‌سو مي‌آيند، اثري جز ايجاد گرفتاري براي مردم و تخريب آسفالت ندارند. همه اينها حاصل نبود شبكه هدايت آب‌هاي سطحي در فرديس است كه خود مشكل بزرگي به شمار مي‌آيد.

+ نوشته شده در  یکشنبه دوازدهم آبان 1387ساعت 13:2  توسط محمدی   | 

شهردار کرج در اين آيين گفت : در نظام جمهوري اسلامي به آموزش عالي توجه ويژه اي شده و در اين چند سال گذشته توليد علم ، پيشرفت قابل توجهي داشته است .
مهندس سيد مهدي مقدسي افزود: راه اندازي مرکز علمي کاربردي شهرداري کرج با هدف آموزش خانواده بزرگ شهرداري و شهروندان کلانشهر کرج انجام گرفته است .
وي تصريح کرد: در حال حاضر شش هزارنيروي انساني درشهرداري کلانشهر کرج مشغول کار هستند که حدود 80 درصد آنان ديپلم يا زير ديپلم مي باشند.
مهندس مقدسي گفت :البته نيروهاي شهرداري داراي تجربه کاري هستند و از سرمايه هاي به شمار مي روند.
شهردار کرج اظهار داشت : مرکز آموزش علمي کاربردي شهرداري در زميني به مساحت يک هزار و 800متر مربع در چهارطبقه احداث شده است .
وي ادامه داد: در مرحله نخست دراين مرکز سه رشته اطفاء حريق ، ساختمانهاي بلند و IT با 170 دانشجو در مقطع تحصيلي کارداني آموزش داده مي شود که متعاقبا"باافزايش رشته تعداددانشجويان بيشتر خواهدشد.
همچنین شهردار کرج گفت : با اقدامات انجام گرفته وضعيت اراضي و املاک متروکه سه کارخانه بزودي در اين کلانشهر مشخص خواهد شد.
مهند س سيدمهدي مقدسي افزود: قرار گرفتن کارخانه هاي روغن نباتي جهان ، روغن سازي پتروسعيد و جهان چيت در بافت مرکز شهر کرج سبب شد تابنا به دستورمسوولان ذيربط اين کارخانه ها در سالهاي اخير به خارج از محدوده شهري انتقال يابند.
وي ادامه داد: اکنون وجود املاک متروکه اين کارخانه ها يکي از مشکلات کلانشهر کرج است که با توافق صورت گرفته ، قرار است بخشي از اراضي آنها براساس طرح تفصيلي به سرانه عمومي اين شهر اضافه شود.
مهندس مقدسي گفت : براي بخش باقي مانده در قالب طرح مسکوني ، تجاري واداري براي مالکان مجوز صادر خواهد شد.
وي خاطرنشان کرد: با تحقق اين امر علاوه بر افزايش سرانه هاي خدماتي ، گام مهمي در جهت زيباسازي و روان سازي ترافيک در هسته مرکزي شهر کرج برداشته شود.
شهردارکرج يادآور شد: فعاليت کارخانه جهان چيت ، روغن جهان و پتروسعيد در چند سال گذشته براي کرج سبب آلودگي زيست محيطي و مشکلات ديگر شده بود و اکنون اين کارخانه ها در زنجان ، اشتهارد وديگر مناطق فعاليت دارند.
وي اشاره اي به مساحت املاک اين سه کارخانه نکرد اما طبق گزارشات برخي منابع مساحت اين اراضي حدود 30 هکتار است که در حد فاصل تالار شهيدان نژاد فلاح تا اداره کل مخابرات منطقه کرج قرار دارند.
مهندس مقدسي در بخش ديگر از سخنانش افزود: امسال احداث يک بزرگراه جديد در جنوب کرج در دستور کار قرار گرفته که اميدواريم با اجرايي شدن آن بتوانيم مشکل ترافيک کرج را کاهش دهيم .
در آئین گشایش مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری کرج که به همت حوزه معاونت برنامه ریزی شهرداری کرج و همکاری مستمر شهرداری منطقه سه کرج آماده شد ،جمعی از مسئولین محلی ، برخی اعضای شورای شهر و مدیران سازمانها و مناطق شهرداری کلانشهر کرج و همچنین هیئت رئیسه های شورای معتمدین محلات ، جامعه اسلامی معتمدین و گروه تلاشگران فردیس حضور داشتند.

براي ديدن تصاوير اينجا را كليك نماييد .

+ نوشته شده در  یکشنبه دوازدهم آبان 1387ساعت 12:30  توسط محمدی   | 

كلانشهري را متصور شويد كه مركز استان نيست، اما جمعيت آماري آن بيشتر از چند استان كشور محاسبه شده است؛ كرج با چنين شرايطي روبه‌رو است.

 از يك‌سو فراهم بودن عرصه براي ساخت‌وساز در محدوده‌هاي بدون امكانات و از سوي ديگر سرريز شدن جمعيت از پايتخت، به زندگي در كرج رنگ ديگري بخشيده است. تناسب به اجبار برقرار شده بين تهران و كرج را مي‌توان در بعدي كوچكتر بين كرج و فرديس مشاهده كرد. فرديس محل سكونت طبقه ضعيف‌تري است كه توان زندگي در تهران و كرج را ندارند.

عرصه‌هاي ساخت‌وساز در فرديس از سال 1346 در مقابل آدم‌هايي كه آن روزها شهرك‌ساز و بعدها بسازوبفروش لقب گرفتند باز شد تا شهري بدون زيرساخت‌هاي اصولي، سرانه‌هاي خدماتي و حتي هويت شهري، پهنه افقي بيابان غربي كرج را بپيمايد و به يك غول مهاجرنشين تبديل شود. جالب توجه اين است كه با وجود مشكلات ساختاري فرديس، حريم زيستي اين شهر مكررا مورد تجاوز سازمان‌ها و ارگان‌هاي مختلف قرار مي‌گيرد؛ يعني به جاي آنكه يك عزم عمومي براي حل مشكلات اين منطقه و كمك به ساماندهي چشم‌انداز آن ايجاد شود،  سازمان‌هاي مختلفي با فعاليت‌هاي غيرمجاز عرصه زيست را روزبه‌روز در فرديس محدودتر مي‌كنند.

پديده فرديس اكنون در حال تاثير به ديگر نقاط استان تهران نيز هست. يعني ايجاد و گسترش سكونتگاه‌هاي بزرگ چندصدهزار نفري كه بيش از آنكه مفهوم شهر در همه ابعاد جامعه‌شناختي و مهندسي آن را القا كنند، عمدتا خوابگاه‌هايي هستند مشابه اردوگاه‌هاي سكونت موقت. تبديل اين‌گونه شهرك‌ها به سكونتگاه‌هايي دست‌كم قابل تعريف به عنوان شهر، كاري دشوار و پيچيده است كه صرفا در قالب برنامه‌هاي جامعي با مشاركت همه نهادهاي متعامل قابل اجراست، نه آنكه بخش عمده‌اي از تنها نهاد دلمشغول ساماندهي محيط، يعني شهرداري، صرف جدال با ديگر نهادهاي حاضر و موثر در چشم‌انداز شود. گفت‌وگوي ما با مهندس احيا عباسي، كارشناس برنامه‌ريزي شهري و جغرافيدان، فارغ‌التحصيل دانشگاه تهران كه هم‌اكنون شهردار فرديس است، گوشه‌هايي از اين مشكلات را باز مي‌نماياند.

  •  وقتي از موجوديت يك شهر صحبت مي‌كنيم، اولين موضوعي كه به ذهن مي‌رسد زيرساخت‌ها و نماي عمومي آن  شهر است. فرديس در نگاه اول، انسجام خاصي را برنمي‌تابد. دليل اين ضعف ساختاري چيست؟

سياست‌هاي قبلي وزارت مسكن و شهرسازي براين اساس بوده است كه به دليل مناسب بودن عرصه، مجوزهاي فراواني به شركت‌ها و پيمانكاري‌هاي مختلف براي ساخت‌وساز در اين محدوده اعطا مي‌شد. بيشتر اين بسازوبفروش‌ها در نوسانات بازار و منحني‌هاي غيرقابل پيش‌بيني قيمت‌ها از يك رويه خاص پيروي مي‌كردند و آن هم عملي نكردن تعهداتي مانند محوطه‌سازي، ايجاد سرانه‌هاي حياتي، خدماتي، آموزشي، بهداشتي و حتي فضاي سبز بود.

به اين ترتيب شركت‌هاي مذكور تنها با تحويل دادن بلوك‌هاي مسكوني، جمعيت را در اين محدوده سكونت دادند و حالا جمعيت ساكن در فرديس رودرروي شهرداري قرارگرفته‌اند و حقوق خود را از امكانات شهري طلب مي‌كنند، در حالي كه اين موضوع ريشه در 4دهه گذشته دارد و اين نابساماني آنقدر پررنگ شده كه جز با تزريق بودجه فراوان و ياري تمامي ارگان‌ها امكان‌پذير نخواهد بود. البته ساخت‌وسازها هنوز هم ادامه دارند اما كنترل شده هستند. طبق آمار بيش از 10‌درصد ساخت و سازهاي كشور در كرج و 30درصد ساخت‌وسازهاي كرج در فرديس بوده است كه همين امر تراكم شديدي را در هسته مركزي و شهرك‌هاي اقماري فرديس ايجاد كرده است. چهره ناموزون شهر هم حاصل همين عوامل است.

  • چرا با وجود اين جمعيت فشرده و متراكم، مديريت شهري در منطقه فرديس هرگز از اعتبارات لازم براي ساماندهي محيط برخوردار نبوده است؟

نظام بودجه‌مندي، داراي شرايط خاصي در شهرداري است؛ يعني هر سال حداكثر تا سقف خاصي به بودجه هر شهرداري افزون مي‌شود اما متاسفانه در مورد فرديس بايد بگويم كه توسعه افسارگسيخته شهر باعث شده هيچ تناسبي بين بودجه، نظام تدوين آن و نيازهاي محدوده برقرار نشود. در نتيجه خواست‌ها و نيازهاي مردم طي ساليان سال روي هم انباشته شده است.

از سوي ديگر منطقه از مركزيت سياسي برخوردار نيست تا تعيين‌كننده مسيرهاي توسعه باشد. بنابراين طي سال‌هاي گذشته هم مديريت صحيحي روي منابع درآمدي و سوق‌دادن آن به بخش‌هاي ضروري انجام نشده است. همان‌طور كه مي‌دانيد شهرداري يك دستگاه غيردولتي است و اداره شهر توسط مردم انجام مي‌شود.

دولت هم تنها در بحث سياست‌هاي كلان و حمل‌ونقل به شهرداري كمك مي‌كند و در مورد اداره شهرها مسئوليتي ندارد. مجموعه اين عوامل به علاوه بحران موجود در مجتمع‌هاي مسكوني بزرگ باعث شده كه محدوده فرديس با كمبودهاي فراواني مواجه باشد. حتي توجه مديران قبلي به حاشيه شهر هم علاوه بر پاسخگو نبودن به كاستي‌ها، محروميت مركز شهر را به دنبال داشته است، به اين ترتيب با وجود تلاش‌هاي انجام شده، عرصه فرديس هميشه  مشكل‌دار و پرمسئله بوده است.

  • تعامل متوليان امور شهري در فرديس با شهرداري و شوراي شهر كرج تا چه حد در كمرنگ كردن مشكلات كارساز بوده است؟

همان‌طور كه گفتم حجم بالاي كمبودها به علاوه نبود سيستم سياسي متمركز در فرديس، شرايط خاصي را ايجاد كرده است. از جمله آنها مي‌توان به فعاليت افراد و گروه‌هاي مختلفي به عنوان «معتمد» اشاره كرد كه جايگزين نبود شوراي شهر در فرديس شده‌اند.
امروزه حدود 15 گروه معتمد در فرديس فعاليت دارند. البته در ميان گروه‌هاي معتمد 3 گروه تلاشگر، جامعه اسلامي و شوراي محلي معتمدين از كارشناسي قوي‌تري در حوزه مشكلات محدوده برخوردارند.

امسال در شوراي شهر سوم كرج يك عضو از فرديس پذيرفته شده است و ياري اين شوراي 9 نفره در كنار توجه خاص شهردار محترم كرج زمينه‌ساز كمك‌هاي نويني به شهرداري منطقه 3 بوده است، اما محدوديت منابع به دليل ركود ساخت‌وساز و پر شدن ظرفيت‌هاي منطقه، كار را با چالش مواجه كرده است. البته قرار است فرديس، توسط استانداري تهران به شهرستان تبديل شود كه اين موضوع هم شرايط جديدي را ايجاد خواهد كرد.

  •  بزرگترين طرح‌هايي را كه در صورت مساعد شدن شرايط يا تزريق بودجه بيشتر، در اولويت‌كاري قرار مي‌دهيد  در چه زمينه‌هايي خواهند بود؟

فضاي سبز به عنوان يك مسئله اساسي كه به روح شهر جلوه مي‌دهد مطرح است، اما كمبود فضا و امكانات باعث شده كه تاب و سرسره مخصوص كودكان را در حياط شهرداري برپا كنيم و راه باريكه كنار نيروگاه را با درختكاري، به عنوان فضاي سبز به مردم ارائه دهيم تا خانواده‌ها به ناچار رفيوژ يك متري وسط جاده را به عنوان تفريحگاه محلي انتخاب نكنند. بي‌شك با افزايش بودجه در زمينه ساخت فضاهاي تفريحي اقدام خواهيم كرد. اولويت ديگر كاري ما در چنين شرايطي ايمن‌سازي محوطه عبور لوله نفت غرب كشور است كه
30 سال قبل به دليل در حاشيه بودن فرديس از اين محدوده عبور كرده است. امروز اين لوله در مركز شهر قرار گرفته و ايمن‌سازي آن هزينه هنگفتي طلب مي‌كند. البته ما در اين راه پيشقدم شده‌ايم اما اين كار جزو وظايف وزارت نفت است كه نسبت به آن بي‌توجهي مي‌شود. پروژه بزرگ ديگري كه در صورت مساعد شدن شرايط اجرا مي‌كنيم مربوط به كانال آبياري فرديس است.

اين كانال در 2‌بخش، 3 و4 كيلومتري شهر را به 2 قسمت تقسيم كرده است. عبور كانال از وسط شهر، هم چهره شهر را نامطلوب جلوه مي‌دهد و هم اينكه اختلاف سطح آن با محوطه عمومي، كانال را به محل انباشت زباله تبديل كرده است اما سقوط خودروها و مرگ افراد به‌خصوص كودكان در اثر سقوط به داخل كانال فاجعه اصلي در اين زمينه به شمار مي‌آيد. وزارت نيرو با فروش آب كانال به كشاورزان شهريار از اين كانال كسب درآمد مي‌كند اما نه‌تنها هيچ اقدامي براي ايمن‌سازي اين مسير انجام نداده بلكه با مخالفت با اقدامات شهرداري در اين زمينه، بر ريسك‌پذيري ايجاد حوادث بيشتر و خسارات ناشي از آن افزوده است.

  • در چند ماه گذشته، خبرهايي در مورد همسو نبودن برخي فعاليت‌هاي نيروگاه‌هاي فرديس با مسائل زيست‌محيطي منتشر شده است. اين موضوع تا چه حد درست است و اينكه شما چه برنامه‌اي براي حل اين معضل داريد؟

 بحث نيروگاه از زواياي مختلفي قابل بررسي است كه آلودگي‌هاي زيست‌محيطي تنها گوشه‌اي از آن به شمار مي‌آيد. دود حاصل از اين نيروگاه از آلاينده‌هاي بزرگ هواي فرديس است. غلظت پساب نيروگاه كه به زمين‌هاي اطراف سرريز مي‌شود حتي رنگ خاك اين محدوده‌ها را نيز تغيير داده و علاوه بر اينها متوليان اين نيروگاه به اخطار رسمي سازمان بازيافت در مورد مشكلات زيست‌محيطي ناشي از فعاليت آن هيچ توجهي نشان نمي‌دهند.

 اما موضوع اصلي، اين نيست؛  نيروگاه در سال 82 تنها 15 هزار متر وسعت داشت اما امروزه 220 هزار متر وسعت دارد.وزارت نيرو اين نيروگاه را به يك گروه صنعتي شامل4 شركت خصوصي و 3 شركت دولتي به طور پيمانكاري واگذار كرده است و برخي از اين شركت‌ها بدون اخذ مجوز از شهرداري به طور همه‌جانبه و وسيعي اقدام به ساخت‌وساز كرده‌اند. وقتي كلمه مجوز را به كار مي‌بريم منظورمان يك پكيچ كامل است؛ يعني تجهيزات آتش‌نشاني، صندوق پستي، نماي ساختمان، سطل زباله، مسائل زيست‌محيطي، مسيرهاي دفع فاضلاب و ديگر نيازها همه و همه بايد در حد استانداردهاي رايج باشند. در حالي كه اين شركت‌ها از اين كار خودداري كرده‌اند. اين تخلفات، صدور جريمه عوارض 60 ميليارد توماني است كه از سوي كميسيون ماده 100 به آنها تعلق گرفته، اما پرداخت اين جريمه قانوني را حتي بعد از راي تجديدنظر صادره از كميسيون تجديدنظر ديوان عدالت اداري قبول نمي‌كنند.

  •  فعاليت اين نيروگاه‌ چه مشكلاتي را براي شهر و مردم دربرداشته است؟

 همان‌طور كه مي‌دانيد دكل‌هاي برق فشار قوي خطرات جسماني متعددي را براي مردمي كه در نزديكي آنها كار يا زندگي مي‌كنند دربردارند. اين دكل‌ها در معابر اصلي شهر برپا شده‌اند و وجود آنها مانع از نصب پل‌هاي هوايي براي عبور و مرور شهروندان شده است. عبور مردم از عرض جاده ملارد در حالي كشته و مصدوم مي‌دهد كه پل‌هاي هوايي تهيه شده و آماده نصب توسط شهرداري، روي زمين مانده‌اند. موضوع ديگر، تصرف گسترده‌ اراضي فرديس توسط نيروگاه است كه با ديواركشي‌هاي غيرقانوني و بدون مجوز انجام شده و پس گرفتن اين اراضي تصرف شده توسط نيروگاه نيز چالش بزرگ ديگر پيش‌روي ماست.

  •  براي حل اين مشكلات به مراجع بالاتر از مديران نيروگاه مراجعه كرده‌ايد؟

بله، پس از رايزني‌هاي بسيار، وقتي با بي‌توجهي مسئولان نيروگاه مواجه شديم به همراه آجرلو نماينده مردم كرج درمجلس شوراي اسلامي و آقاي وحيدي عضو شوراي شهر كرج، طي ديداري با مهندس فتاح، وزير نيرو به طرح موضوع پرداختيم كه وزير نيرو نيز نسبت به پرداخت جريمه توسط شركت‌هاي طرف قرارداد، دستور دادند.

 از سوي ديگر دادسراي عمومي فرديس نيز به دليل تمكين نكردن مجموعه نيروگاهي شركت‌هاي وابسته به وزارت نيرو، حكم تخريب سازه‌هاي غيرقانوني و قطع آب و برق نيروگاه را صادر كرد. پس از اخذ اين دستورات باز هم شهردار محترم و شوراي شهر كرج با سعه‌صدر طي جلسه‌اي از مديران عامل اين 7 شركت دعوت به همكاري براي حل مشكلات كردند، اما به جز گروه صنعتي كه همكاري اندكي داشته است، وضعيت مشكل‌آفرين نيروگاه به قوت خود باقي مانده و بقيه شركت‌ها به هيچ‌كدام از دستورات ذكر شده از مراجع بالا هم توجهي نشان نمي‌دهند.

+ نوشته شده در  یکشنبه دوازدهم آبان 1387ساعت 11:48  توسط محمدی   | 

به منظور واگذاری امورات خدمات شهر اعم از تنظیفات معابر شامل روفت و روب و نظافت جوی و جدول و جمع آوری و حمل اولیه مواد زاید و سایر موارد مرتبط به بخش خصوصی براساس طرح جدید مترمربع و کیلوگرم طی جلسه ای منطقه 3 کرج به پنج ناحیه تقسیم بندی و متراژ هر یک از نواحی مشخص گردید. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرج این تقسیم بندی به شرح ذیل میباشد.

ناحيه ۱به متراژ 573264 مترمربع (خ کانال)

ناحيه ۲  به متراژ 475550 مترمربع ( شهرک ناز)

ناحيه ۳ به متراژ 707488 مترمربع (فلکه سوم تاجاده مارلیک)

ناحيه ۴ به متراژ 161539 مترمربع مترمربع (شهرک کوثر)

ناحیه ۵  ویژه حریم شهر 95000 مترمربع (فرخ آباد و زیبا دشت)

+ نوشته شده در  یکشنبه دوازدهم آبان 1387ساعت 11:26  توسط محمدی   | 

مبادا در آسايش امروز از رنج و مصيبت‌هاي ديروز غافل شويم. اين جمله‌اي است كه در محوطه ايستگاه مترو كرج در كنار تصويري از جانفشاني‌هاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس نگاشته شده است. ولي اگر از قطارهاي 30/6 الي 8 صبح بويژه قطارهاي 48/6 و 08/7 سريع السير را از كرج به طرف تهران استفاده كرده باشيد(فيلمي در اين خصوص گرفته شده كه ميتوانيد آنرا اينجاببينيد)، نه تنها اين جمله در ذهنتان تداعي مي‌كند، بلكه رنج و مصيبت‌هاي ديروز برايتان زنده مي‌شود و كمك خوبي براي درك رنج و مصيبت‌هاي ديروز براي نسل جوانمان است.

قطارهاي مترو گلشهر ـ كرج ـ تهران و بر عكس در اوقات روز هر 15 دقيقه يك قطار حركت مي‌كند به جز صبح‌ها كه از ساعت 18/6 الي 18/7 صبح به جز ايام تعطيل هر 10 دقيقه يك قطار حركت مي‌كند كه دو قطار آن همان‌طور كه گفته شد، اكسپرس است؛ يعني از گلشهر و كرج تا تهران ايستگاه ندارد، ولي به اكسپرس بيشتر شباهت دارد؛ زيرا افراد تا تهران پرس مي‌شوند.

 معمولا قطارهاي 30/6 الي 8 ساعات صبح در گلشهر پر از جمعيت شده و جايي براي مسافران ايستگاه كرج نمي‌ماند و اين موضوع را مسئولان مترو آشکارا و به‌راحتي مي‌بينند و حجم زياد مسافر و ازدحام جمعيت در اين ايستگاه بوضوح مشاهده مي‌شود.
 
همچنين در قطارهاي ساعات بعد از ظهر از تهران به طرف كرج و گلشهر اين حجم زياد مسافر و ازدحام جمعيت با اينكه ساعات پر تردد طولاني شده، ديده مي‌شود و خود شاهدي ناظر بر اين ادعاي ماست، به نظر مي‌آيد كه ساعات حركت قطارها صبح‌ها بايد به 5 دقيقه كاهش پيدا كند و اگر دو يا سه قطار ويژه ايستگاه كرج به تهران نيز گذاشته شود، مي‌تواند اين ازدحام مسافر در اين مسير پرتردد را سامان بخشد.

البته بايد اين نكته را نيز يادآور شد كه خيلي از مسافران اين مسير به خاطر شلوغي قطار از خودرو استفاد مي‌كنند و همه مسائل مطرح شده را مي‌توان با دوربين‌هاي مدار بسته شاهد بود و صحت و سقم آن را دريافت.
 
بنابراين از مسئولان محترم نظام بويژه رياست محترم جمهور، نمايندگان محترم كرج در مجلس، فرماندار محترم كرج، مسئولان محترم مترو تهران و حومه، مسئولان محترم با عناوين كلانشهر كرج! و... تقاضا مي‌شود با بررسي اين معضل و اختصاص چند قطار اضافه به اين مسير، اين خدمت خداپسندانه را از مردم اين شهر دريغ نكنند.
+ نوشته شده در  یکشنبه دوازدهم آبان 1387ساعت 7:45  توسط محمدی   | 

نمايشگاه نقاشي روز شنبه در نگارخانه فرهنگسراي گلستان فرديس  گشايش يافت.

مدير اين فرهنگسرا گفت: 70 تابلو نقاشي آثار برگزيده هنرجويان در اين نمايشگاه به نمايش درآمده است.
اشرف حاتمي افزود: اين نقاشي ها به سبک رئال و انتزاعي است که با مداد رنگي، رنگ روغن، سياه قلم و پاستل به تصوير کشيده شده اند.
وي، تشويق هنرجويان به فراگيري و ظهور توانمندي ها و شناخت وهدايت جوانان را از اهداف برپايي اين نمايشگاه برشمرد.
اين نمايشگاه به مدت يک هفته براي بازديد علاقه مندان داير است.
منبع :خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)

+ نوشته شده در  شنبه یازدهم آبان 1387ساعت 10:46  توسط محمدی   | 

با توجه به نوشته هاي قبلي مبني لزوم توجه بيشتر مسئولان اداره برق به روشنايي معابر فرديس اينجا و عدم توجه به اين مسئله و ادامه اين خاموشيها در چهار فلكه و قسمت عمده اي از بلوار اصلي اين معبر پر تردد و نيز خيابان پانزدهم غربي بر آن شدم تا بصورت گويا تر اين مسئله را به گوش مسئولان بالاتر منعكس نمايم از همين رو فيلمي از اين مناطق تهيه نمودم كه ميتوانيد آنرا اينجا  و اينجا ملاحظه بفرماييد .


نظرات خوانندگان

با سلام
به اطلاع عزیزان می رسانم طبق آیین نامه تکمیلی برق حفظ و نگهداری و حتی خرید کنتور برای معابر فضای سبز و معابر میادین شهر، بر عهده شهرداری می باشد. لذا چون در منطقه فردیس بدلیل حفاری بدون هماهنگی شهرداری در 5 فلکه انجام شده و این حفاری باعث آسیب دیدن کابل های اصلی فاز شب اداره برق شده است. لذا لامپ ها و ترانس های معابر بلوار اصلی فردیس اکثرٍاً براثر اتصالی کابل سوخته و اداره برق هم با اعزام عیب یاب در ساعات پایانی شب اقدام به رفع عیب می نماید.
بهتر است بدانیم برق معابر جدید النصب مقابل نیروگاه در جاده ملارد به صورت غیر مجاز توسط شهرداری وصل شده بود که بعد از اطلاع اداره، برق غیر مجاز معابر قطع و شهرداری در مورد روشن کردن معابر جدید النصب جاده ملارد و فلکه های فردیس اقدامی انجام نداده است.

چهارشنبه 8 آبان1387 ساعت: 11:29 توسط:نقی سهرابی

+ نوشته شده در  چهارشنبه هشتم آبان 1387ساعت 8:20  توسط محمدی   | 

با توجه به تشريح آخرين وضعيت پروژه هاى راه و ترابرى تهران توسط احمد صديقى مديركل محترم راه و ترابرى استان تهران  از جمله پروژه هاي پل كلاك با ۴ دهانه ۲۰ مترى ، اعتبارى بالغ بر ۵۰ ميليارد ريال و ۸۰ درصد پيشرفت فيزيكى  و پل زير گذر فرديس با دهانه ۱۵ متر به طول ۲۶۰ متر ، اعتبارى بالغ بر ۶۰ ميليارد ريال و ۸۰ درصد پيشرفت فيزيكى در تاريخ ۲۸/۷/۸۷ اينجانب از پروژه هاي مذكور تصويري تهيه كرده ام كه استدعا دارم ضمن ملاحظه از ميزان پيشرفت آنها بصورت واقعي مطلع گرديد .

براي ديدن ساير عكسها اينجا را كليك نماييد .

+ نوشته شده در  سه شنبه هفتم آبان 1387ساعت 12:45  توسط محمدی   | 

شهرستان کرج با حدود دو ميليون نفر جمعيت در غرب پايتخت و در مسير استانهاي شمالي، شمال غرب و غرب کشور قرار دارد که اگر جمعيت رهگذران به اين آمار افزوده شود، بيش از دوميليون و500 هزار نفرجمعيت در طول شبانه روز در منطقه رفت وآمد مي کنند.

استقرار بيش از 10 موسسه و مرکز اداري و فرهنگي کشوري و استاني از جمله موسسه استاندارد وتحقيقات صنعتي ايران، معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزي، سرم سازي رازي، دانشگاه تربيت معلم، مرکز تربيت مربي کشور، موسسه تحقيقات علوم دامي، بذر ونهال ، نيروي انتظامي و سپاه سيدالشهدا(ع) استان تهران درافزايش جمعيت منطقه تاثير اساسي دارد.
بانکها از جمله مراکزي هستند که بايد به تناسب نيازهاي جمعيتي و مراکز اداري منطقه در اين شهرستان شعبه داشته باشند.
اين درحالي است که هر روز بر تعداد مشتريان آنها افزوده مي شود و براي انجام يک کار بانکي بايد مدت زيادي در صف منتظر ماند.
به رغم افزايش مهاجرت و جمعيت، افزودن نشدن تعداد شعب بانک در اين شهرستان سبب شده صف هاي مراجعه کنندگان بانکها در کرج هر روز طولاني تر شود.
شهروندان کرجي مي گويند: تشکيل صف ها در شعبه هاي بانکي کرج پاياني ندارد و طول اين صف ها در آخر هر ماه و آغاز ماه بعد دوبرابر مي شود.
به گفته آنان، اگرچه تعدادي عابربانک در اين شهرستان ميليوني نصب شده اما محدوديت تعداد و مشکلاتي نظير نقص فني يا تمام شدن اسکناس موجب کاهش کارايي اين سيستم ها شده است .
رجبعلي نجفي شهروند کرجي گفت: بانکها از مراکز اداري هستند که هميشه با ارباب رجوع سروکار دارند و نوع خدمات آنها گسترده است.
اين شهروند افزود: پرداخت قبوض آب، برق، تلفن و گاز حداقل اموري است که در بانکها انجام مي شود و انتظار اين است که سرعت کار به گونه اي باشد که هيچ شهروندي در پرداخت هزينه هاي عمومي دچار مشکل نشود.


نجفي بيان داشت: گرچه مردم با احساس مسووليت درقبال پرداخت اين هزينه ها به بانکها مراجعه مي کنند، اما وقت آنان ساعت ها درصف هاي طولاني تلف مي شود.
وي ادامه داد: ازسوي ديگر رضايت مردم از نحوه خدمات رساني بانکها به عنوان بنگاههاي اقتصادي بستگي به کيفيت و سرعت کار آنها دارد که در کرج به اين موضوع توجهي نشده است.
رضا زربخش شهروند ديگرکه در صف يکي ازشعبه هاي بانکي در انتظار بود، گفت : اکنون طول صف ها در شعب بانکي کرج به حدي است که رسيدن به ميز هريک از متصديان امور بانکي براي مشتريان وقت گير است .
وي با بيان اينکه راننده يکي از ادارات کرج است و بايد براي انجام امور بانکي اين اداره هر روز به بانکها مراجعه کند، افزود: ايستادن در اين صف ها براي مردم آزار دهنده است .
زربخش گفت: بسياري از مشتريان بانکها افراد سالمند هستند که توانايي ايستادن در صف را ندارند.
اين شهروند افزود: هر روز براي اينکه بخشي از کار بانکي را زودتر انجام بدهم، يک ساعت قبل از شروع کار به شعب بانکي مراجعه مي کنم اما باز با صف طولاني مواجه مي شوم .
شهروندان کرجي از مسوولان مي خواهند با افزايش شعب بانکي به اين مشکل مردم پايان دهند.
حسين ابراهيمي رييس گروه برنامه ريزي فرمانداري کرج اظهار داشت: اکنون 208 شعبه بانکي در شهرستان کرج فعاليت دارند که پاسخگوي امور بانکي مردم نيستند.
وي افزود: مناطق محمدشهر، مشکين دشت و گرمدره از جمله مناطقي هستند که با کمبود شعبه بانکي مواجه هستند.


ابراهيمي ادامه داد: خدمات دولتي نظير پرداخت قبوض آب، برق، تلفن و گاز برعهده بانکهاي دولتي است که انتظار مي رود بخشي از اين فعاليتها به بانکهاي خصوصي واگذار شود.
رييس گروه برنامه ريزي فرمانداري کرج يادآور شد: به رغم مکاتبات متعدد، بانک مرکزي مجوز داير کردن تعداد ديگري شعب بانکي به مسوولان بانکي شهرستان کرج را نمي دهد.
وي گفت: در برخي مناطق محروم کرج حتي مکان براي تاسيس شعب بانکي اختصاص يافته اما مخالفت بانک مرکزي مانع فعاليت شعبه بانکي جديد در اين مناطق شده است .
ابراهيمي افزود: معمولا فعاليت بانکهاي کرج از بيست و پنجم هر ماه تا پنجم ماه بعد بخاطر پرداخت حقوق بازنشسته ها، مستمري بگيران و کارمندان دچار اختلال مي شود.
وي يادآور شد: همچنين برخي بانکها در مدت ياد شده از ارايه خدمات به مشتريان ساير بانکها خودداري مي کنند که اين امر مشکلات شهروندان را مضاعف مي کند.
اين مسوول ادامه داد: علت ديگري که باعث اختلال در عابربانکها وامور بانکي درکرج مي شود اين است که تمام ادارات دولتي و ارگانها تقريبا بطور همزمان حقوق کارکنان را به حساب آنان واريزمي کنند.
اين مسوول يادآور شد: تلاش مي شود با همکاري بانکها مشکلات عابربانکهاي اين شهرستان کاهش يابد.


معاون اداري مالي و برنامه ريزي فرمانداري کرج از اجراي طرح نظارت بر عملکرد بانکهاي اين شهرستان خبرداد.
کاوه حدادپورافزود: دراجراي اين طرح، ساعت هاي کاري بانکها ، تناسب تعداد شعب بانکي با جمعيت مناطق مختلف شهري کرج و رعايت طرح تکريم ارباب رجوع مورد نظارت ويژه قرارمي گيرد.
وي گفت: وضعيت خودپردازها از لحاظ تعداد و کيفيت کاري آنها نيز در اجراي طرح نظارت بر عملکرد بانکهاي کرج با هماهنگي مسوولان شعبه هاي بانکي مختلف دراين شهرستان بررسي مي شود.
منبع : 
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)

+ نوشته شده در  سه شنبه هفتم آبان 1387ساعت 12:22  توسط محمدی   | 

مدير عامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري کرج از گشايش دو ايستگاه بازيافت در مناطق سه و 10 کلانشهر کرج مستقر در منطقه فرديس خبر داد.

سيد مجيد مساعد افزود: در اين ايستگاهها درمقابل تحويل زباله هاي خشک و پسماندها، به شهروندان مواد شوينده، بن کتاب و وجه نقد داده
مي شود.
وي گفت: همچنين همزمان با راه اندازي اين ايستگاهها تعدادي کارشناس با هدف آشنا کردن مردم با فوايد زباله ها، بازيافت و چگونگي تفکيک زباله از مبدا، به منازل مراجعه مي کنند.
مساعد خاطرنشان کرد: آموزش دهندگان نيز در ايستگاههاي جمع آوري زباله، پاسخگوي سووالات مردم در زمينه زباله ها و پسماندها هستند.
اين مسوول گفت: براي جمع آوري زباله هاي خشک و پسماندها خودروهاي ويژه در نظر گرفته شده است.
مدير عامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري کرج افزود: اين دو ايستگاه زير نظر سازمان بازيافت و اداره بهداشت کرج کار مي کنند.
مساعد گفت: تا چند روز آينده دو ايستگاه بازيافت ديگر در مناطق سه و 10 کرج راه اندازي مي شود.
منبع : خبرگزاري جمهوري اسلامي ( ايرنا )

+ نوشته شده در  سه شنبه هفتم آبان 1387ساعت 11:50  توسط محمدی   | 

در ادامه طرح جهادی مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در مورخ 24/7/87 با همکاری مشترک و دستور ویژه معاون محترم دادستان شهرستان کرج و پاسگاه انتظامی 33 اهری و 20 وحدت، و با همکاری واحد کنترل و نظارت مرکز و به همت عوامل شهرداری منطقه 10 در محله‌های ارم، بلوار‌آبرسانی، اهری و پیک تعداد 50 واحد مسکونی و 10 واحد تجاری غیر مجاز تخریب و مصالح ساختمانی به تعداد 10 دستگاه کامیون جمع آوری گردید. بنابراین گزارش در این عملیات تعداد 5 نفر از عوامل ساخت و ساز توسط نیروی انتظامی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.

منبع : روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج

+ نوشته شده در  یکشنبه پنجم آبان 1387ساعت 12:36  توسط محمدی   | 

مجموعه چند منظوره ورزشي شهداي ارم منطقه فرديس کرج (واقع در شهرك ارم روبروي شركت مپنا جز مناطق شهرداري منطقه ۱۰ كرج )ازطرحهاي مصوب دور اول سفر رياست جمهوري روز پنجشنبه در آييني با حضور ورزشکاران و مسوولان محلي شهرستان کرج به بهره برداري رسيد.
رييس اداره تربيت بدني شهرستان کرج در اين آيين گفت : براي احداث اين مجموعه چند منظوره ورزشي در زميني به مساحت دو هزار متر مربع و بازيربناي يک هزارو550 متر مربع بالغ بر دو ميليارد و500 ميليون ريال از محل اعتبارات دور اول سفر رياست محترم جمهوي هزينه شده است .
"علي فيروزگاه " افزود: با بهره برداري از اين مجموعه ورزشي ، بستر لازم براي تمرين مسابقات مختلف ورزشي در اين مکان فراهم شد.
رييس اداره تربيت بدني شهرستان کرج گفت : اکنون 29 پروژه عمراني اداره تربيت بدني کرج در کلانشهر کرج و شهرهاي تابعه اين شهرستان در حال اجرا است .
وي ادامه داد: اين پروژه ها شامل استخر و سونا، زمين چمن ، ساختمان اداره تربيت بدني ، استراحتگاه ورزشي ، بازسازي باشگاه ورزشي ، احداث سالنهاي چند منظوره و شطرنج است .
فيروزگاه افزود: در دولت نهم توجه به زير ساختهاي ورزشي به عنوان يک اصل بوده است .
وي ، يکي از عمده ترين مشکلات بخش ورزشي کرج را متناسب نبودن ساختار اداره تربيت بدني با وضعيت موجود ذکر کرد.
فيروزگاه گفت : با وجود توانايي ها و مقام هاي کسب شده توسط ورزشکاران کرجي ، هيات هاي ورزشي براي حمايت و رشد استعدادهاي ورزشکاران خود با مشکلات زيادي از جمله کمبود اعتبار رو به رو هستند.
وي ،از مسوولان شهري و شهرستان کرج خواست براي حل مشکلات ورزشي حمايت کنند.
منبع : خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا)
+ نوشته شده در  یکشنبه پنجم آبان 1387ساعت 12:24  توسط محمدی   | 

نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي گفت: استقلال و بحث استاني شدن كرج منوط به توسعه زيرساخت‌ها در اين منطقه است.

فاطمه آجرلو ظهر امروز در نشست مطبوعاتي در جمع خبرنگاران افزود: براي رسيدن به استاني شدن كرج بايد بودجه‌هاي تعريف شده‌اي داشته باشيم تا بتوانيم مستقل عمل كنيم.
وي ادامه داد: متأسفانه براي استاني شدن كرج دست‌هاي پنهان بسيار زيادي وجود دارد كه مانع از پيشرفت اين طرح مي‌شود.
اين نماينده اظهار داشت: در دوره‌ قبلي مجلس شوراي اسلامي مخالفت برخي از نمايندگان مجلس از جمله نماينده شهريار و بي‌طرفي نماينده رباط كريم باعث مي‌شد كه اجراي اين طرح با مشكل مواجه شود و استاني شدن كرج تا كنون به تعويق افتاده است.
آجرلو تصريح كرد: در حال حاضر بحث استاني شدن كرج در دست پيگيري و در مرحله تصميم‌گيري است اما شهرستان شدن دو منطقه فرديس و گرمدره به تثبيت رسيده است.
وي اظهاراميدواري كرد تا دو ماه آينده مجلس به اين طرح پيشنهادي كه نقش سازنده‌اي در توسعه و پيشرفت كلانشهر كرج خواهد داشت، رسيدگي كند.
منبع خبر : خبرگزاري فارس

+ نوشته شده در  چهارشنبه یکم آبان 1387ساعت 18:54  توسط محمدی   | 

آرشيو خبر تاریخ دوشنبه، ۲۸ آبان ۱۳۸۶

عملیات احداث بوستان تندرستی به مساحت 20400 مترمربع درفردیس کرج آغاز شد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرکرج سخنگوی شورای اسلامی شهرکرج در مراسم شروع بکار عملیات احداث پارک 20 هکتاری فردیس گفت :این پروژه پس از چندین سال توقف آغاز بکار کرد

با توجه به سرانه فضای سبز فردیس که بسیار پایین تر از استاندارها است امیدواریم با همکاری شهرداری ، سازمان پارک ها و فضای سبز و مردم بتوان سرانه فضای سبز منطقه را افزایش دهیم .
داود وحیدی در ادامه افزود : برای تکمیل پروژه پارک تندیس 30000000000 ریال (سه میلیارد تومان ) بودجه پیش بینی شده است که مبلغ 4000000000 ریال تا پایان سال جاری هزینه خواهد شد.
وی در پایان بیان داشت : ضمن تلاش نمودن برای افزایش سرانه های فضای سبز در کرج بایستی در خصوص نگهداری فضاهای سبز موجود نیز تلاش کرد و از آن غافل نبود


با توجه به گذشت نزديك به يكسال از آغاز عمليات عمراني احداث پارك تندرستي فرديس اين حقير براي ديدن ميزان پيشرفت احداث پارك به محل مراجعه نموده و عكسهايي از اين پروژه گرفتم كه ملاحظه ميفرماييد .

 

 

 

  

حال سوال اينه پس از گذشت نزديك به يكسال و صرف هزينه ميلياردي و اعلام بهره برداري از آن در سال ۸۸ امروز كه ۱ /۸/۸۷ وضعيت پيشرفت پروژه بايد در اين وضعيت باشه ؟؟؟؟؟؟؟


نظرات خوانندگان

اجرای پروژه با سرعت زیادی در حال اجرا است وپیشرفت ان چشمگیر است ولی بعلت حجم زیاد خاکبرداری ومعبر سازی زیاد نمود ندارد طبق برنامه تا پایان سال فاز اول افتتاح می شود
این چندمین باری است که نظر می دهم ولی ظاهرا دریافت نمی شود

پنجشنبه 9 آبان1387 ساعت: 20:41 توسط:احیاعباسی

+ نوشته شده در  چهارشنبه یکم آبان 1387ساعت 9:51  توسط محمدی   | 

مطالب جدیدتر